T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAHÇELİEVLER - Prof. Dr. Osman Öztürk İmam Hatip Ortaokulu

Ölçme ve Değerlendirme Esasları

 

 

 

 

 

Saygıdeğer Velilerimiz ve Sevgili Öğrencilerimiz;

 

Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği değişiklik yapıldı. Yapılan bu değişikliğe göre;

Ölçme ve Değerlendirmenin Genel Esasları, Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilerin başarısı; sınavlar, ders etkinliklerine katılım ve varsa proje çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir şeklinde değiştirildi.

Puanla değerlendirmeleri ise; Ortaokul ve imam-hatip ortaokulunda dönem puanı, yıl sonu puanı ve yıl sonu başarı puanı 100 tam puan üzerinden belirlenir. Yüzlük puan sisteminde Türkçe dersi haricindeki dersler için 0-49,99 puanlar başarısız, 50,00 ve üzeri puanlar başarılı olarak değerlendirilir.  Türkçe dersinden ise 0-69,99 puanlar başarısız, 70,00 ve üzeri puanlar başarılı olarak değerlendirilir ifadesi yer aldı.

Ölçme ve Değerlendirmeye katılmayanlar; Sınavlara herhangi bir nedenle katılamayan veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu okul yönetimince yazılı, e-posta veya Bakanlık mobil bilgi servisi ile velisine bildirilir. Veli, öğrencisinin sınava katılamama veya projesini zamanında teslim edememe gerekçesini, en geç beş iş günü içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirmesi gerekiyor.

Sınavlara katılmayan ve okul yönetimince özrü uygun görülen öğrenciler, önceden öğrenciye duyurularak dersin niteliğine göre yapılacak ölçme ve değerlendirme etkinliğine alınır. Bu ölçme ve değerlendirme etkinliği, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, projelerini öğretmenin belirleyeceği süre içinde teslim eder.

Yazılı ve uygulamalı sınavlar

Okullarda sınavlar;

1) 1. dönem 1. sınavlar: Ekim ayı son haftası–Kasım ayı ilk haftası,

2) 1. dönem 2. sınavlar: Aralık ayı son haftası–Ocak ayı ilk haftası,

3) 2. dönem 1. sınavlar: Mart ayı son haftası–Nisan ayı ilk haftası,

4) 2. dönem 2. sınavlar: Mayıs ayı son haftası–Haziran ayı ilk haftası, aralığında yapılır. 

Uygulamalı sınavlar hariç, öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere birden fazla şubede okutulan derslerin sınavlarının ortak yapılması esastır. Bu sınavların şube ve sınıflar bazında analizleri yapılır. Konu ve kazanım eksikliği görülen öğrencilerin durumları, ders öğretmeni ve eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri tarafından yeniden değerlendirme yapılacak

Tüm derslerimiz için yazılı sınavlarda sorular açık uçlu ve kısa cevaplı olacak. Çoktan seçmeli sorular (test), doğru- yanlış soruları, eşleştirme soruları yer almayacaktır.

Türkçe dersi için öğrenci başarısını ölçme üç bölümde gerçekleşecek.Birinci bölüm metne bağlı sorular, anlama, dil bilgisi soruları ile ilgili soruların yer alacağı ve yazma becerisini ölçecek ve puanının %50'si alınacak. İkinci bölüm, ayrı bir ders saatine yapılacak olan dinleme metni ve ona bağlı sorulardan oluşacak ve puanını olarak %25'i alınacak. Üçüncü bölüm ise yine ayrı bir derste yapılacak ve konuşma becerisinin ölçülecek olup puanın %25`i alınacaktır.

"İngilizce dersinde ölçme dört temel beceri (Okuma, yazma, dinleme ve konuşma)alanından oluşacak. %25 reading (okuma parçasını anlama ve ilgili soruları yapabilme, kelime bilgisi), %25 writing (verilen konu hakkında kısa metin yazabilme) %25,  speaking (karşılıklı soru cevap şekline konuşma yada bir konu hakkında konuşmasını isteme) ve %25 listening (dinlediği metinle ilgili soruları yapabilme). Wrinting ve reading bölümleri ortak sınav şeklinde diğer bölümler ise farklı derslerde yapılacaktır.

TÜM ÖĞRENCİLERE YAPILACAK OLAN SINAVLARDA BAŞARILAR DİLERİZ.

 

Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından “Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişikliklere ilişkin hazırladığı videoyu İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.12.2023 - Güncelleme: 09.12.2023 20:10 - Görüntülenme: 95
  Beğen | 0  kişi beğendi