T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAHÇELİEVLER - Prof. Dr. Osman Öztürk İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Haz

İstanbul MEM-AB Erasmus Akreditasyon Okul Eğitimi Öğretmen Grup Hareketliliği projesi kapsamında öğretmenimiz Avusturyadaki eğitim sistemini yerinde inceleme imkanı bulmuştur. Eğitimci Alex Parker’a sonsuz teşekkürler ️

#KA121 @tcmeb @istanbulilmem @memleventyazici @ist_arge @ulusalajans @cikrikciemin @bahcelievlermem @aysekucuksevme @ayse_atmc 

May

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 31 Mayıs 2023 Çarşamba günü Yoğunlaştırılmış Dil Programı kapsamında  5. ve 6. sınıf Yabancı Dil sınıflarında  Yıl Sonu İzleme Değerlendirme Sınavı  gerçekleştirildi.

May

 

 

Bu ay KTS kapsamında okulumuzunda ismi olan Prof. Dr. Osman Öztürk’ün hayatı ve resimleri yer alan bir köşe oluşturduk. Öğrencilerimiz bu sayede okulumuzun ismini taşıyan merhum Prof. Dr. Osman Öztürk’ün eğitim ve kariyer hayatı hakkında bilgi sahibi oldular.

May

 

Akademik rehberlik kapsamında okulumuzun 8.Sınıf  öğrencileri ile lise gezilerimize bu sefer Dede Korkut Anadolu Lisesini ekledik. Öğrencilerimizin , okulu gezerken üst sınıftaki öğrenciler ile tanışıp konuşabilme fırsatı oldu. Ayrıca konferans salonunda okul öğretmenleri ve öğrencileri tarafından öğrencilerimize bazı bilgiler verildi.

May

 Öğretmenlerimizle birlikte Beykozda bulunan Cam ve Billur Müzesini gezdik. Gezi sayesinde Cam Sanatının gelişim evreleri hakkında çeşitli bilgiler edindik. Türk camlarının yanı sıra Avrupada Osmanlı Sarayları için üretilmiş eşsiz eserleri görme fırsatımız oldu.

May

Okulumuz öğrencilerine Mimar Sinan'ın kalfalık eserim diye tabir ettiği Süleymaniye Camii gezisi yaptık. Kanuni Sultan Süleyman türbesine uğrayarak ecdadımızı andık.

May

Bilişim Haftasını okulumuzda kutlamaya Cebirin ve Algoritmanın mucidi El Harezmi'yi tanıyarak başladık. Kodlamanın temeli Algoritma ve Akış Şemaları ile ilgili etkinliklerle öğrendiklerimizi pekiştirdik ve Bilişim Haftası panomuzu hazırladık. Bununla birlikte "Kişisel Verileri  Koruma Günü" kapsamında bilgilendirme seminerleri Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmenimiz Fatma Gökçen Arslan tarafından düzenlendi.

Teknolojiyi sadece tüketen değil üreten bir nesil olmak dileğiyle BİLİŞİM HAFTASI KUTLU OLSUN.. 

 

@tcmeb @istanbulilmem @bahcelievlermem @cikrikciemin  #bilişimhaftası

 

Nis

Kuran-ı Kerim tüm insalara bir rahmet ve hidayet rehberidir. Geçmişimizi, bütünümüzü, aşiretimizi ve dünyamızı inşa eder. 

Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyurur: "Size iki şey bırakıyorum. Onlara sımsıkı sarıldığınız sürece yolunuzu asla şaşırmazsınız: Bunlar, Allah'ın kitabı ve Peygamberinin sünnetidir." Okuluzda Kuran ve sünneti öğrenmek ve hayatımıza uygulamak gayesiyle haftalık bir pano belirledik. Haftanın ayet ve hadisleri çalışmasıyla İslami kaynaklarla ilgili bilgi sahibi olduk.

Nis

İslam dini hayır ve hasenat dinidir. İnsanın  hayırlısı iyilik yapan, diğerlerine faydalı olan insandır. 

Kuran-ı Kerimde bu durum şöyle belirtilmiştir: ''Onlardan kimi de Allah’ın izniyle hayırlarda öne geçmek için yarışır. İşte büyük fazilet budur. İçine girecekleri Adn cennetleridir. Orada altın bilezikler ve incilerle süslenirler. Orada giyecekleri elbiseleri de ipektir." (Fâtır, 35/33) Bu müjdeyle sevindik ve hayırda yarışmak adına okulumuzda paylaşma ve yardımlaşma çalışmaları düzenledik. Yapılan hayırların artarak çoğalması, iyiliğin yayılması adına bir adım artık. Umuyoruz ki bu adımımız yeni adımlara vesile olsun.


Yardımlaşmanın olduğu toplumlarda birlik ve beraberlik duyguları güçlenir.

Nis

Mesleki rehberlik ve kişisel gelişim bağlamında okul rehberlik servisi koordinesinde polislik mesleği hakkında öğrencilerle yüz yüze kariyer günleri çalışması yapılmıştır.Okulumuza Bahçelievler ilçe emniyet müdürlüğünden toplum destekli polislerimiz ziyarette bulundular.Hazırladıkları slayt ve videolarla 6E ve 6F öğrencilerine güvenli internet kullanımı,siber suçlar ve polislik mesleği hakkında bilgilendirme yaptılar.Bahçelievler ilçe emniyet müdürlüğüne ve işbirliğinde bulunan idareci ve öğretmen arkadaşlarımıza  teşekkür ederiz.

Nis

Kültür ve medeniyetimizdeki izleri ortaya çıkaran bir bilim olan arkeolojik çalışmaların en gözde çalışmalarından biri olan Göbeklitepe'yi inceledik.

Gönül coğrafyamızın geçmişi ve bugününe dair bilgiler edindik.

Bilimsel çalışmalarla gün yüzen çıkan kültür ve medeniyetimize dair izler her zaman merak konusu olmuştur. 

Arkeolojik çalışmalar gösteriyor ki ülkemiz kültürel açıdan birçok zenginliği içinde barındırıyor. Bu zenginliklerin içinde en önemlilerinden biri de Şanlıurfa'da bulunan Göbeklitepedir. 

Bilinen tarihimizin en eski ve en büyük mabedi olan Göbeklitepe ilk kez 1963 yılında yapılan arkeolojik bir yüzey çalışmasında tespit edilmiştir. Göbeklitepe Mısır piramitlerinden 7500 yıl önce yapılmıştır. Tarıma ve yerleşik hayata geçişin izlerini görmek mümkündür. 

12 bin yıllık Göbeklitepe tarihi, insanlık tarihinin yanı sıra dinler tarihi açısından da önemlidir. Insanların yaşam tarzı, inançları açısından bir dönüm noktası olmuştur. 

Göbeklitepe'yi ziyaret eden binlerce insan tarihin içinde bir yolculuğa çıkmaktadır. Bizler de Göbeklitepe'yi anlattık ve görsellerle destekleyerek bu tarihsel yolculukta yerimizi aldık.

Nis

 

KTS Etkinlikleri kapsamında okulumuz bahçesinde geçen yıl  dikmiş olduğumuz meyve ağaçlarının  bakımında bulunduk. Çocukların toprakla ağaçla buluşması sağlandı. Öğrenciler hem eğlenerek hem öğrenerek verimli zaman geçirdiler.

Mrt

 

 

KTS Kapsamında  Hz. Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı ve eğitim metotları  konusu üzerine okulumuz yöneticileri ve öğretmenleri tarafından yapılmıştır. 

 

 

 

Üzerinde konuşulan makale: Hz. Peygamber’in (S.A.) Eğİtİm-Öğretİm Modelinde

Bellİ Başlı İlke Ve Metotlar

Ramazan GÜREL

 

Her yönüyle olduğu gibi eğitimci özellikleriyle de Hz. Peygamber’i 

(s.a) bize en iyi ve en objektif şekilde tanıtacak öncelikli kaynak hiç 

şüphesiz Kur’an-ı Kerim’dir.3 Hz. Peygamber’i (s.a) bütün yaşantısıyla 

“en güzel örnek” olarak takdim eden Kur’an-ı Kerim (Ahzab, 21), onun 

sahip olduğu ahlakı yüceltip övmüş (Kalem, 4); gerek güzide dostla-

rıyla (ashab) gerek eşleriyle gerekse mesajını kabul etmeyip inkârda 

direnenlerle ilişkilerini konu edinmiştir. Bu ayetler bir bütün olarak 

incelenip değerlendirildiğinde Hz. Peygamber’in (s.a) eğitimci özellikle-

rinin ana hatlarını tespit etmek mümkündür.

Hz. Peygamber örgün eğitim kurumlarının bulunmadığı bir dönemde yaşamış olmasına rağmen, çeşitli öğretim yöntemleri kullanarak dinî bilgileri insanlara, anlayabilecekleri bir tarzda sunmuştur. O, anlatım, soru cevap, örnekleme, tedric, kıssa yoluyla anlatma, yaparak öğretme, şekil ve şemalarla öğretme, gözlem yapma, araştırmaya yöneltme, teşvik ve sakındırma gibi yöntemler kullanarak insanları irşad etmiştir.

Mrt

Tarih boyunca dünyanın ve insanlığın kaderini değiştiren birçok buluşa imza atıldı. Teknolojik buluşlar ve icatlar, modern insan hayatına önemli katkılar sunmaya hâla devam ediyor. Teknoloji, insan deneyiminin önemli bir bileşeni olarak geçmişten günümüze inanılmaz değişimleri beraberinde getirdi. Her buluş kendi alanında yeni bir dönemi başlatacak kadar insanlık tarihini zenginleştirir. Bu noktada matbaadan bilgisayara, internetten telefona kadar pek çok icat günümüz teknolojilerinin temelini oluşturur.

 

Bizler de öğrencilerle birlikte, Türkiye ve dünyadaki güncel buluş ve gelişmeleri araştırdık. Çalışmalarımız sonucunda bir çok sonuca ulaştık. Panolarımızı süsledik. Fotoğraflardan inceleyip okuyabilirsiniz.

Mrt

 

LGS sürecinde öğrenciler kadar velilerin de bilgilendirilmesi önemlidir. Öğrenciler hedefleri doğrultusunda ilerlerken öğretmen ve veliler olarak işbirliği içerisinde koordineli olarak destek olmak, stres unsurlarını yönetmek, başarı yolunda rehberlik etmek amacıyla ne şekilde yardım edebileceğimiz hakkında okul olarak iletişim halinde olmaya önem vermekteyiz. Bu sebeple okul Psikolojik Danışmanı ve Rehberlik Öğretmeni koordinesinde velilerin bilgilendirilmesi amacıyla okulumuzda Müdür Yardımcımız ,Sınıf Rehber Öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin katılımıyla LGS Bilgilendirme Semineri yapılmıştır. Bu seminerde ebeveyn olarak neler yapabilecekleri, üzerlerine ne gibi sorumlulukların düşeceğini, sınav içeriğinin ve devamında tercih sürecinin nasıl olacağı hakkında bilgilendirme yapılarak farkındalık yaratılmaya çalışılmıştır.